ZIKZAK WEBLOG



WEBLOG

Zikzak, kişisel bir weblogdur. Okumakta olduğunuz sayfalarda, daha çok site sahibini ilgilendiren konularda yazılar ve linkler bulunmaktadır. Site geneli hakkındaki düşüncelerinizi, önerilerinizi ve isteklerinizi bir eposta aracılığıyla bildirebilirsiniz.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ARŞİV . . LİNKLER . . EPOSTA . . .

Renk körlerinin genelde yeşil ve kırmızı renkleri karıştırdıkları söylenir. Tamam ama ben kendini belli eden pastel renkler hariç renklerin büyük bir bölümünü karıştırıyorum. İlkokulda ağaç gövdelerini kırmızıya, çatıları yeşile ve denizleri mora boyadığımı hatırlıyorum. Yeşil biberin sarı olmadığını, cep telefonumun ve montumun siyah olmadığını bile geçen sene öğrendim. Ya çok dikkatsizim ya da garip bir şeyler var bende. Zaten bir renk gösterildiğinde aklıma ona verilecek bir isim bile gelmiyor. Boş boş bakıyorum. Site tasarlarken bile kullandığım rengin turuncu mu, yeşil mi, kırmızı mı yoksa kahverengi mi olduğunu ancak kodlarından anlayabiliyorum. Bazen yeşil ve griyi bile karıştırıyorum.

Ehliyet alamamamızın yanında bu durumun diğer sinir bozucu yanı ise bunu öğrenen kim olursa olsun hemen pis pis sırıtarak bu ne renk şu ne renk diye sorup durması. O sırada insanın karşısındakini boğazlayası geliyor. Sanki şaka yapıyorum, olmadığım halde kendimi renk körü gibi göstermeye çalışıyorum. Bilmiyorsam bilmiyorum, illa kontrol mü edeceksin? Bir de şu var. Belki ben normal görüyorum renkleri, dünyanın gerçek hali böyle, diğer insanların gözleri kusurlu ve herşeyi bir garip görüyorlar. Ne yani olamaz mı?

Her neyse... Gördüğüm kadarıyla renk körü olan çoğu insan renk körü olduğunu bilmiyor. Genelde ehliyet için başvurdukları zaman yapılan sağlık kontrolleri sırasında hastalıklarını öğreniyorlar. Bence internetteki testlerden birini uygulayarak herkesin kendisini kontrol etmesi gerek. Burada, arama motorlarında arattığımda dikkatimi çeken bazı sitelerdeki testleri vereyim: test1, test2, test3, test4, test5, test6 (ben testlerin hiçbirinden geçemedim)... Ayrıca bu sitelerde renk körlüğü hakkında neyin ne olduğu ayrıntılı olarak grafiklerle anlatılıyor. Bu konuyla ilgili Türkçe siteler de var. İşte birkaç tanesi: test7, test8, test9...

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .



« »


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . BAŞA DÖN . . .

Linkler

Sitenizin ismini aşağıdaki bölümde görmek istiyorsanız, Zikzak'a kalıcı bir link vermeniz ve bunu bir e-posta ile bana bildirmeniz gerekmektedir...

aicis
altiustutasarim
aslicin
bebelog
benhayattayken
blogkardesligi
bloglaralemi
deeperandfaster
ekonomiturk
ellibir
esinperisi
fikirbaz
findikkabugu
geriden
golgelimavi
izlenimler
keditasmasi
limk
mada
mentaldisorder
n
naylondefter
notdefteri
ozgekilicoglu
sosyalmekan
stadyum
sulusepken
taheny
thezgi
turkce

diğer linkler

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . BAŞA DÖN . . .

İletişim

E-posta göndermek için aşağıdaki formu veya zikzakweblog@yahoo.com adresini kullanabilirsiniz...

 

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . BAŞA DÖN . . .

This page is powered by Blogger. Isn't yours?