ZIKZAK WEBLOG: Kaçak Kuran kursları



WEBLOG

Zikzak, kişisel bir weblogdur. Okumakta olduğunuz sayfalarda, daha çok site sahibini ilgilendiren konularda yazılar ve linkler bulunmaktadır. Site geneli hakkındaki düşüncelerinizi, önerilerinizi ve isteklerinizi bir eposta aracılığıyla bildirebilirsiniz.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ARŞİV . . LİNKLER . . EPOSTA . . .

Kaçak Kuran kursları

Erdoğan'ın, kaçak eğitim kurumları ve Kuran kurslarıyla ilgili sözlerini ciddiye alan var mıdır merak ediyorum. Başbakan'ın, hiçbir izin alma gereği duymayan ve denetlenemeyen eğitim kurumlarını bir şekilde desteklemesi normal midir? Dahası, konuya doğru bir açıdan yaklaşan Baykal'ı "Bir tarafta Mescid-i Aksa'da namaza duracaksın, öbür tarafta Kuran'ın öğrenilmesine karşı çıkacaksın. Bunun anlaşılır yanı yok..." gibi sözlerle nasıl eleştirebilir? Saçmaladığının ve alakasız konulardan bahsettiğinin farkında değil midir? Kuran kursunun kaçak olanına karşı olan dine mi karşı gelmiş oluyor? Aynı mantıkla kaçak müzik cd'lerine karşı olanlar da müziğe mi karşıdır?.. Ne diyebilirim, Başbakan'ın sarf ettiği bu tip sözlere bayılan bir halk kesimi mutlaka vardır ama o kesim çoğunluk değildir. AKP'nin meclisin %65'ine sahip olması, genel seçimlerde toplam seçmenin sadece %26'sının oyunu aldığı gerçeğini değiştirmez. Başbakan'ın, AKP'ye oy vermeyen ve AKP çizgisinde olmayabilecek %74'lük kesime karşı da bazı sorumlulukları vardır. Kendisi gibi düşünmeyenlere "hassasiyetlerle oynamayın" diyerek akıl veren ama Türk milletinin dini duygularıyla, bir futbol topuyla oynar gibi oynayan kendisidir... Erdoğan, Başbakan olduğunu ve artık bazı konularda bir holigan gibi davranmaması gerektiğini unutmamalıdır...

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Yazida 'Kuran Kursunun kacak olanina karsi olan dine mi karsi gelmis oluyor' deniliyor.

Turkiye'de kacak Kur'an kursu diye bir sorun yok ki.

Cunku Kur'an kursu acilmasi toptan yasak. O yuzden de hepsi toptan kacak durumuna dusuyor otomatikman.

Bugun tartisilan ceza, kursu acmanin cezasi. Yoksa acilmis olan kursun icerigi ile ilgili bir ceza degil.

Konunun detayi icin:
http://www.tercumangazete.com/yaz1380-60002-141.html

ZIKZAK dedi ki...

"Kuran kursu açılması toptan yasak"mış. Demagoji yapıyorsunuz. Başbakan, resmen milletin dini duygularıyla alay ediyor, siz de bu durumu savunuyorsunuz... Açılacak bir Kuran kursu için izin almak çok mu zordur? Çocuğunuzu belli grupların adamları eğiteceğine, ilgili okullarda Kuran eğitimi almış hocaların (ilahiyat fakültesi veya imam hatip mezunları) yetiştirmesinde ne gibi bir sakınca vardır? Yaş sınırının yüksek olduğunu savunmak başka şey, kaçak kuran kursunu savunmak başka şey...

Belirttiğiniz yazıyı bir ay önce okumuştum. Hatırladığım kadarıyla yazar da demagoji yapıyordu. Neymiş, devlet ailelere güvenmiyormuş falan filan. O zaman aynı mantıkla aileler çocuklarını, özellikle de kız çocuklarını okula göndermez ve buna da kimse karışamaz, hatta karışmaması gerekir... Bir yerde toplu bir eğitim veriliyorsa, kabul etseniz de etmeseniz de verilen o eğitimin denetimi kanunlara göre yapılmalıdır...

Bu arada, Kuran kurslarının ne işe yaradığını da sorgulamak gerekir. Kuran kursu yerine Türkçe bir eğitim verilse ya da (illa Arapça olsun diyenler için) Arapça kursları açılsa bence daha iyi olur. Şu anda yapılan eğitim, çocuğun bilmediği bir dilde metin okumaya veya ezberlemeye zorlanmasıdır. Asıl sorun da zaten buradadır... Az çok din eğitimi veriliyor diyebilirsiniz ama çocuk o eğitimi basit bir kitapçıktan da rahatlıkla öğrenebilir...

İsterseniz şunu bir deneyin... Etrafınızda namaz kılan birileri mutlaka vardır. O kişilere, namaz kılarken kurdukları cümlelerin Türkçe'de ne anlama geldiğini sorun... Bakalım kaç kişi size cevap verebilecek... Kuran kursu diye tutturanların, bu kursların içi boş Müslümanlar yetiştirdiğini artık anlamaları gerekiyor...

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .



« »


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . BAŞA DÖN . . .

Linkler

Sitenizin ismini aşağıdaki bölümde görmek istiyorsanız, Zikzak'a kalıcı bir link vermeniz ve bunu bir e-posta ile bana bildirmeniz gerekmektedir...

aicis
altiustutasarim
aslicin
bebelog
benhayattayken
blogkardesligi
bloglaralemi
deeperandfaster
ekonomiturk
ellibir
esinperisi
fikirbaz
findikkabugu
geriden
golgelimavi
izlenimler
keditasmasi
limk
mada
mentaldisorder
n
naylondefter
notdefteri
ozgekilicoglu
sosyalmekan
stadyum
sulusepken
taheny
thezgi
turkce

diğer linkler

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . BAŞA DÖN . . .

İletişim

E-posta göndermek için aşağıdaki formu veya zikzakweblog@yahoo.com adresini kullanabilirsiniz...

 

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . BAŞA DÖN . . .

This page is powered by Blogger. Isn't yours?